Αρχική > Αγορά εργασίας, Κατάρτιση, Πολιτική, Υπουργείο Εργασίας, διαγωνισμοί > Συνεργασία του Υπουργείου Εργασίας με εκπροσώπους των ΚΕΚ.

Συνεργασία του Υπουργείου Εργασίας με εκπροσώπους των ΚΕΚ.

Όπως μαθαίνουμε, από ενημερώσεις των 2 συλλόγων των ΚΕΚ (ΕΛΣΕΚΕΚ και ΠΑΣΥΚΕΚ) αποφασίστηκε η δημιουργία ομάδα εργασίας, υπό τον Γενικό Γραμματέα Διαχείρισης Κοινοτικών και άλλων πόρων κο Θεόδωρο Τσέκο και με τη συμμετοχή εκπροσώπου του Γραφείου της Υπουργού, των Υπηρεσιών, καθώς και εκπροσώπων του ΕΛ.Σ.Ε.Κ.Ε.Κ και ΠΑΣΥΚΕΚ.

Θετικό, λοιπόν, μήνυμα ότι το Υπουργείο συνεργάζεται με τους συνδικαλιστικούς φορείς των ΚΕΚ. Μάλιστα την Πέμπτη 3-2-2011, όπως ενημέρωσε τα μέλη του ο ΠΑΣΥΚΕΚ, συνεδρίασε η ομάδα εργασίας αυτή, υπό τον Γ.Γ. διαχείρισης κοινοτικών και άλλων πόρων κ Θόδωρο Τσέκο και με την παρουσία του κ. Άγγελου Ζησιμόπουλου Συμβούλου της κ. Υπουργού, της κας Μαρίας Ακαντζηλιώτου, Προϊσταμένης της ΕΥΕ, της κας κ. Ματούλας Παπούλια, Προϊσταμένης της ΕΥΣΕΚΤ, της κας κ. Θεοδοσίας Πετράκη, Διευθύντριας του Γραφείου του ΓΓ, του κ. Γιάννη Πέτκογλου, Προέδρου του ΔΣ του ΠΑΣΥΚΕΚ και του κ. Γιάννη Παπαδημητρίου, Προέδρου του ΔΣ του ΕΛΣΕΚΕΚ.

Εν αναμονή της ενημέρωσης και από τον ΕΛΣΕΚΕΚ, παρουσιάζουμε την θεματολογία της συνάντησης, όπως καταγράφηκε από την πλευρά του ΠΑΣΥΚΕΚ:

  1. Ο ρόλος της Επιτροπής:
    Διατυπώθηκε ότι ο ρόλος της άτυπης Επιτροπής είναι συμβουλευτικός για θέματα και προβλήματα που αφορούν το θεσμό της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης.
  2. Για τους διαγωνισμούς των Πρασίνων και του Τουρισμού:
    Συνολικά έχουν κατατεθεί 34 προσφυγές ασφαλιστικών μέτρων από 20 ΚΕΚ και ότι πρόθεση όλων είναι η κατά το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών για τα παραπάνω δύο έργα.
  3. Για τους διαγωνισμούς των ΤΠΕ και των ΕΚΟ:
    Συμφωνήθηκε ότι πρέπει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες των εν λόγω διαγωνισμών.
  4. Για τα τεχνικά και την ελληνομάθεια:
    Προωθείται άμεσα νομοθετική ρύθμιση, για την παράταση υλοποίησης  των εν λόγω έργων.
  5. Για το voucher:
    Διαπιστώθηκε ότι υπάρχει πλέον ομοφωνία για την καθιέρωσή του. Στην όλη δε διαδικασία θα συμμετάσχει  και το Υπουργείο Παιδείας  Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
  6. Για τους χρηματικούς πόρους που προορίζονται για κατάρτιση
    Ζητήθηκε ενημέρωση για τους αδιάθετους πόρους του Ε.Π.ΑΝ.Α.Δ., ώστε να υπάρξει ο απαραίτητος προγραμματισμός από όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές.

Φαντάζομαι θα συμφωνήσετε ότι είναι λίγο άχρωμη η ενημέρωση, αλλά δεν πειράζει, μιας και είναι η πρώτη φορά. Δεν μας κάνει και πολύ σοφότερους. Αξίζει βέβαια να σημειώσουμε ότι έχουν κατατεθεί 34 προσφυγές ασφαλιστικών μέτρων από 20 ΚΕΚ για τους διαγωνισμούς των Πρασίνων και του Τουρισμού. Πρέπει να καταχωρηθεί στο βιβλίο GUINNESS. Δεν πρέπει να υπάρχει άλλη διαδικασία που να έχει συγκεντρώσει αυτό τον αριθμό των δικαστικών προσφυγών.

Βέβαια εξίσου δυναμικά διεκδικεί θέση στο βιβλίο GUINNESS και η ίδια η σύσταση της παραπάνω ομάδας. Αν δεν κάνω λάθος είναι πρωτόγνωρο να συστήνεται ομάδα εργασίας, στην οποία να συμμετέχουν εκπρόσωποι της Αναθέτουσας Αρχής και εκπρόσωποι των αναδόχων. Μήπως βοήθησαν στην σύστασή της φήμες για άτυπη λειτουργία ανάλογης ομάδας με διαφορετική σύνθεση και σε χαμηλότερο επίπεδο, τις ημέρες που προετοιμαζόταν η έκδοση των αποφάσεων για την αξιολόγηση των 2 πιο πάνω διαγωνισμών;

Και να εκφράσω και μια ακόμα απορία. Στην Γ.Γ. διαχείρισης κοινοτικών και άλλων πόρων υπάγονται ακόμα 3 Ειδικές Υπηρεσίες: η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού», η Ειδική Υπηρεσία για την Ενσωμάτωση των αρχών της Equal και για τη Διαχείριση Δράσεων του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» και η Ειδική Υπηρεσία «Συστημικών Παρεμβάσεων του Ε.Π. Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού». Γιατί δεν κλήθηκαν να παραβρεθούν και οι Προϊστάμενοι των υπηρεσιών αυτών; Δεν έχουν σχέση με  το θεσμό της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης;

Και για το φινάλε κρατάω το καλύτερο. Διαβάζω σε απομαγνητοφωνημένη συνέντευξη της Υπουργού Εργασίας στο ΣΚΑΪ ότι διαχειρίστηκε από την αρχή το θέμα που είχε βαλτώσει από το 2008 και ότι πραγματικά έβαλε μπροστά όλες τις διαδικασίες που αυτές τις μέρες κρίνονται “κάποιες” ενστάσεις και ελπίζει να προχωρήσει η διαδικασία, ώστε να προχωρήσει η κατάρτιση σε αυτά τα 2 προγράμματα και τελειώσει η αξιολόγηση για τα προγράμματα πληροφορικής και για τα άτομα από ευάλωτες ομάδες.

Επίσης τόνισε ότι υπέγραψε την αλλαγή του συστήματος, έτσι ώστε να μην υπάρχει απλώς επιδότηση κάποιων Κέντρων Κατάρτισης, όπως γινόταν στο παρελθόν, αλλά να δίνεται μια επιταγή κατάρτισης στον ίδιο τον άνεργο, ο οποίος να μπορεί να την χρησιμοποιήσει σε όποιο πρόγραμμα θέλει.

Δεν μας είπε όμως η κα Υπουργός πότε έβαλε μπροστά όλες τις διαδικασίες; Αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων της στις 7/9/2010; Σε τι διαφέρει από το παρελθόν αυτό που κάνει εκείνη τώρα; Απλώς επιδότηση κάποιων Κέντρων Κατάρτισης δεν κάνει και εκείνη τώρα; Αφού πιστεύει ότι είναι λανθασμένη διαδικασία, γιατί δεν ακυρώνει τους διαγωνισμούς και να προχωρήσει άμεσα στην εφαρμογή του συστήματος που έχει υπογράψει;

Και για να έρθω στο σύστημα των voucher. Αρχικά να διευκρινίσουμε ότι το θεσμικό πλαίσιο (απόφαση 15323/624/6-9-2010) για την “επιταγή επανένταξης στην αγορά εργασίας”, η οποία αφορά ενίσχυση απασχόλησης – κατάρτισης, δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 6-9-2010, δηλαδή σε χρόνο πριν η νυν Υπουργός Εργασίας αναλάβει καθήκοντα. Έτσι για την ιστορία.

Μέχρι τώρα π.χ. στα παραπάνω προγράμματα το κόστος που αναγνώριζε το Υπουργείο ήταν 16 € την ώρα ανά καταρτιζόμενο. Από αυτά 4,40 € την ώρα ήταν το επίδομα του καταρτιζόμενου. Δηλαδή το Υπουργείο έδινε στα ΚΕΚ, για ένα πρόγραμμα 400 ωρών, 6.400 € από τα οποία 1.760 € αφορούν το εκπαιδευτικό επίδομα του ανέργου.

Με βάση την παραπάνω απόφαση, που από πλευράς Υπουργείου Εργασίας υπογράφει ο Αναπληρωτής Υπουργός κος Γεώργιος Κουτρουμάνης ορίζεται ανώτατο κόστος ανά καταρτιζόμενο 2.000 €, με αντίστοιχα ωριαία κόστη 11€ ανά καταρτιζόμενο, το οποίο δύναται να φτάσει στα 25€ σε πολύ εξειδικευμένα θέματα. Από αυτά τα 5€ αφορούν το εκπαιδευτικό επίδομα.

Αν και έχω αρκετές επιφυλάξεις ως προς την εφαρμογή του μέτρου των voucher, όμως εύκολα μπορεί να συμπεράνει κανείς ότι αν αυτή την στιγμή η Υπουργός αποφάσιζε να μην περιμένει την έκβαση της εκδίκασης των ασφαλιστικών μέτρων, αλλά προχωρούσε στην άμεση εφαρμογή του μέτρου των επιταγών επανένταξης στην αγορά εργασίας και με βάση την παραπάνω αναλογία του κόστους μεταξύ των επιδοτήσεων κάποιων Κέντρων Κατάρτισης και της χορήγησης μιας επιταγής κατάρτισης στον ίδιο τον άνεργο θα μπορούσε να ωφεληθεί τριπλάσιος (3πλάσιος) αριθμός ανέργων. 6.400 € αναλογούν σε κάθε άνεργο με το παλιό σύστημα και 2.000 € με το νέο.

Για ποιό λόγο λοιπόν επιμένει η κα Υπουργός να συνεχίζει την επιδότηση κάποιων Κέντρων Κατάρτισης την στιγμή που η ίδια όπως λέει υπέγραψε την αλλαγή του συστήματος και δεν δίνει μια επιταγή κατάρτισης στους ίδιους τους ανέργους; Γιατί επιμένει να μοιράσει 284 εκατομμύρια ευρώ με τα οποία μπορεί να βοηθήσει 142.000 ανέργους να επανενταχθούν στην αγορά εργασίας, αντί των 63.000 ανέργων που προβλέπουν τα 6 μη  ολοκληρωμένα προγράμματα; Γιατί διαμηνύει δεξιά και αριστερά, ότι αν το Ελεγκτικό Συνέδριο κάνει δεκτές τις 34 ενστάσεις τότε θα ακυρώσει τους διαγωνισμούς; Γιατί δεν τους ακυρώνει άμεσα και να προχωρήσει στην χορήγηση των επιταγών στους ανέργους;

Advertisements
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: